Jump to content


Chip tuning


  • Please log in to reply
444 replies to this topic

#1
dejan82

dejan82

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1968 posts
  • Location:novi sad
  • Auto:Seat Ibiza Cupra 6L
ljudi nemoguce da niko nije čipovao auto,ako jeste nek napise cene usluga,utisak nakon čipovanja...
jel neko čipovao benzinski motor a da nije turbo?uticaj na motor
uglavno pisite sta znate o čipovanju
http://forum.seatklu...70-ibiza-sport/
http://forum.seatklu...-18t-20v-cupra/
http://forum.seatklu...at-ibiza-cupra/
http://forum.seatklu...leon-top-sport/
Seat ibiza cupra 1,9TDI PD + 3.0tdi hybrid turbo + fi 76mm straight pipe + egr off + maf off + big FMIC + hard pipe kit + MAP 4 bar +Valeo smf reinforced clutch + pipercross panel filter

#2
Markoni

Markoni

    Osnivač kluba

  • Administrators
  • 4744 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Seat Altea XL 1.9 TDI
Dosta opširna tema...
Ima, koliko znam, više njih ovde koji imaju urađen chip-tuning na automobilu (nisam među njima  :no )
Cene su dosta šarene, lupam, od 100-600 EUR, zavisno od toga koji automobil se radi i ko radi...
Gomila je sad tzv. čipera iz garaža, ili ti underground chiptuning... Momci koji skidaju mape sa neta, pribavili su neki uređaj za ubacivanje mapa i uzimaju pare za nešto što otprilike ni ne znaju da rade...
Ima i ljudi koji imaju firmu za chiptuning i sarađuju sa inostranim tuning firmama, ubacuju njihove mape koje su obično duplo skuplje,obično i mnogo ozbiljnije i manje štetne po delove motora...
Kod njih je manja mogućnost da se zabrlja, jer su to uglavnom proverene i više puta ispitane mape...
E sad onaj deo koji se tiče nus-pojava...
Stara čiperska žvaka je da auto bolje ide, manje troši, duže traje i šta ti ja znam...
OK, auto ide bolje, to je neosporno... Može manje da troši u nekom režimu lagane vožnje... Svako jače dodavanje gasa prouzrokuje i veću potrošnju jer su sve mape takve da nalivaju više goriva na većem opterećenju... Kada sve to pomešaš otprilike dođeš na isto...
Što se tiče delova motora neosporno je da se oni više habaju na čipovanom automobilu... Kod turbo motora obrtni moment se povećava i za 30%. Svako normalan će skapirati da ako se tih 30% povećanja koristi isto toliko % više će trpeti i kompletna transmisija automobila (set kvačila, menjač, poluosovine...)... Takođe na punom opterećenju i turbina radi na većem pritisku, samim tim je i habanje veće... Logično, zar ne?

E sad, neko je spreman da zarad performansi svog ljubimca podnese sve ovo, neko nije...
U dosta slučajeva posledice ne trpi taj koji uradio chiptuning na automobilu (jer planira da auto zadrži kod sebe možda godinu-dve), već neko sledeći ko kupi auto pa mu sve izađe na nos...

Šta raditi?
Za nekoga ko zna da čuva auto, i njegove delove (motor, menjač, turbina...) možda će chiptuning biti baš ono što mu je trebalo... Dakle neka rezerva snage pri preticanju i u svakodnevnim situacijama...
Oni koji čipuju auto da bi uvek bili brži od nekog drugog, obično će naići i na neki od problema (obično set kvačila, i češća zamena guma)...
Ono što je jako bitno jeste da čovek mora da zna da pazi turbinu... Prva stvar, nema gaženja i naglog dodavanja gasa dok motor ne dostigne radnu temperaturu... Druga stvar, nema gašenja motora odmah po stajanju na pumpu na autoputu, ili posle žustrije vožnje... To je smrt za turbinu... Dakle pustiti motor da odradi minut-dva i onda ga ugasiti... I ovo nije bitno samo za motore na kojima je urađen chiptuning, već za sve motore koji imaju turbinu...

Što se tiče čipovanja atmosferskih motora... Obično su dobici mali pa mnoge kuće neće ni da rade jer će se mušterija osećati nasamareno (dao, lupam, 100 EUR a nije dobio skoro ništa)...

Eto... Nadam se da sam bar malo pomogao... :;):

#3
mixi

mixi

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • Location:Banjola
  • Auto:SEAT IBIZA 1.9 TDI
Markoni,drago mi je da si napisao ovo za cuvanje turbine (radu u ler-u od par min. posle voznje)-ja to stalno radim nebitno da li sam "gazio" auto ili ne...i svi mi kazu da sam LUD! :crybaby:

#4
Shomy

Shomy

    Osnivač kluba

  • Moderators
  • 1064 posts
  • Location:Belgrado
  • Auto:Leon Cupra 1P (Mk2)
Samo se ti drzi toga, ne bitno sta drugi kazu.  ;)
Posted Image

#5
Stevan

Stevan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 posts
  • Location:Petrovac na Mlavi
  • Auto:Seat Ibiza CUPRA 1.8turbo 20V
E ni ja takodje nisam znao ovo za turbinu niko mi nije rekao niti sam cuo ... od sada cu to sigurno primenjivati jer sto god je ok za mog ljubimca ne pitam sta kosta  :welcome:
Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

#6
stealth762

stealth762

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 75 posts
  • Location:UAE
  • Auto:ex Darth Vader 2.0 TSI / Audi C7 4G 4.0 TFSI
http://www.revotechnik.com/
momci u Rumunskom predstavnistvu daju i neki fin popust za nas iz Srbije... a imaju i S3 sa 420ks kao demo vozilo moze da se proba Posted Image
predstavnistvo u gradicu Oradea, 300km od Beograda... a Revo SPS je fantasticna igrackica koja dozvoljava customizaciju uz pomoc laptopa...
Seat 1P 2.0 TSI *** REVO *** FORGE *** PIPERCROSS *** APR *** EVOMS *** JBL *** EIBACH

Audi B8.5 K2 3.0 TFSI *** REVO 410ks *** Carbonio

Audi C7 4G 4.0 TFSI *** mtm

#7
Bocko

Bocko

    SEAT Klub član

  • Moderators
  • 949 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Leon Cupra 1P (Mk2)

CHIP-TUNING


»Friziranje«, »budženje«, »abartovanje« su termini koji polako postaju deo prošlosti a danas je na scenu stupio ECU (Engine Control Unit) tjuning. Da ne bi bilo zabune, ne radi se o »čip tjuningu« u smislu zamene čipa, već isključivo o apdejtovanju postojećeg softvera. Čip tjuning tokom osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka je podrazumevao promenu ili modifikaciju EPROM memorijskog čipa, dok moderni ECU radi na principu apdejtovanja softvera kroz standardni interfejs, kao što je OBD II.

EPROM je memorijski čip, sposoban da zadržava podatke i kada je izvor energije isključen. Drugim rečima, on je stabilan. Čini ga skup tranzistora, individualno programiranih elektronskim uređajem koji koristi viši napon nego što je to uobičajeno u elektronskim kolima. Podaci na EPROM-u mogu biti izbrisani jedino izlaganjem jakoj UV svetlosti čija je talasna dužina 235 nm, a koja pripada UVC pojasu same UV svetlosti. EPROM čipovi se lako prepoznaju po providnom kvarcnom prozorčiću na vrhu, kroz koji se može videti silikonski čip.

Čip je elektronski uređaj za smeštanje informacija koji je smešten na štampanoj ploči unutar ECU-a, i koji u sebi sadrži podatke u binarnoj formi koje ECU-ov glavni procesor može da prepozna i upotrebi za kontrolu agregata. Procesor se takođe nalazi na štampanoj ploči. Svaka vrednost unutar čipa se drži u svojoj sopstvenoj poziciji pod imenom »adresa«, i kada se automobil »čipuje«, u stvari se menjaju vrednosti u grupama adresa koje kontrolišu napajanje, paljenje i »boost« kod turbo motora. Te grupe adresa se nazivaju »mapama«, te je u upotrebi i termin re-mapping. Upravo se te »mape« tretiraju da bi se dobilo na snazi, kao i na drugim aspektima motora.

Počeci »čip tjuninga« datiraju iz kasnih sedamdesetih, a kako je tehnologija napredovala, tako se i usavršavala elektronika koja je svoju primenu imala, odnosno ima u automobilskoj industriji. Sa ECU-om se ostvarila kontrola mnogih operativnih funkcija agregata, kao što je vreme bacanja iskre svećica i ubrizgavanje goriva. Danas ECU kontroliše i doziranje »gasa« (drive-by-wire), vreme zatvaranja i otvaranja ventila, »boost« u motorima sa turbo punjačima, ABS, automatsku transmisiju, kao i elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP).

Ono što najviše interesuje istinske ljubitelje »četvorotočkaša« je naravno poboljšanje performansi. Ono se na prvom mestu realizuje određivanjem idealnog vremena paljenja koje pruža odgovarajući softver. U cilju izbegavanja »pretpaljenja« neophodno je koristiti visokooktansko gorivo. Pored toga, promena »mape« goriva takođe doprinosi boljim performansama.

Većina proizvođača kao prioritet stavlja optimiziranje emisije štetnih gasova i ekonomičnost, što često negativno utiče na snagu i brzinu vozila. Drugi razlog za promenu ECU »mape« su modifikacije agregata poput onih na usisnom ili izduvnom sistemu, koje često prouzrokuju promenu odnosa toka vazduha i goriva. Bez uspostavljanja nove »mape« goriva neke značajne performanse ne mogu biti izvučene iz samih dorada.

Uobičajena pogrešna koncepcija je da ECU može biti tjuniran na takav način da omogući izmenjene »mape« snage optimizirane za recimo - trke. U stvari, kada je ECU jednom tjuniran u cilju optimiziranja maksimalnog obrtnog momenta pri bilo kom rasponu u obrtajima, više nema razloga za težnjom ka dobijanju još viših obrtaja. Loše tjunirani ECU može rezultirati smanjenim performansama, pa čak i oštećenjem agregata.

Koliki može biti efekat ECU tjuninga govori podatak da se iz standardnog VW/Audi 1.8T agregata može iscediti dodatnih 30 do 70 KS bez ikakvih dodataka ili izmena na automobilu. Proces je elektronski, ne mehanički kao u vreme karburatora. Naravno, reč je o složenoj i stručnoj operaciji, koja zahteva ljude sa iskustvom. Danas tehnologija postaje još složenija. Dani sa čipovima sa 28 utičnih igala i jednostavnim 8-o bitnim uređajem zalemljenim za štampanu ploču prolaze. Sada se ulazi na mnogo »vreliju« teritoriju.

Moderni agregati poput već spomenutog V.A.G-ovog 1.8T imaju 16-o bitne uređaje sa 44 utične igle locirane na površini štampane ploče. Nije samo reč o novom hardveru, već i o kompleksnim softverima koji »izazivaju glavobolju«. A proces izgleda otprilike ovako: Sadržaj čipa novog ECU-a se iščitava i prenosi na kompjuter. Zatim, uz upotrebu odgovarajućeg softvera i instrukcija procesora se identifikuju ciljne mape.

Suvišno je reći da je za ovaj posao potrebno temeljno iskustvo. Sledeća faza uključuje korišćenje simulatora sa pogonom na sva četiri točka u vidu valjaka, uređaj za analizu motora, čitača toka serijskih podataka i umreženi uređaj za simuliranje vrednosti u realnom vremenu da bi se ponovo ispisao sadržaj mape, u cilju postizanja željenih rezultata. Novi dobijeni sadržaj čipa, uz neophodne provere se programira u novi čip. U njemu je sve ono što želite da »poklonite« svom ljubimcu na četiri točka.

»Turpijanje«, spuštanje glave motora nije više potrebno da bi se vaš automobil izdvajao od ostalih. Sada je dovoljno da ga »opremite« novim softverom. Majstori više nisu u radnim odelima, zamašćeni do lakata. Sada ih ne možete ni prepoznati!

Čuvajte se virusa!

Posted Image

Izvor: VreleGume

Edited by Bocko, 18 April 2011 - 02:01.


#8
dejan82

dejan82

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1968 posts
  • Location:novi sad
  • Auto:Seat Ibiza Cupra 6L
a skidanje blokade?na nekim sajtovima pise da se ona na nekim autima skida elektronski.koja je cena i procedura?

Edited by dejan82, 05 September 2011 - 00:13.

http://forum.seatklu...70-ibiza-sport/
http://forum.seatklu...-18t-20v-cupra/
http://forum.seatklu...at-ibiza-cupra/
http://forum.seatklu...leon-top-sport/
Seat ibiza cupra 1,9TDI PD + 3.0tdi hybrid turbo + fi 76mm straight pipe + egr off + maf off + big FMIC + hard pipe kit + MAP 4 bar +Valeo smf reinforced clutch + pipercross panel filter

#9
bki

bki

    SEAT Klub član

  • Members
  • PipPipPip
  • 887 posts
  • Location:Zemun
  • Auto:Seat Ibiza 1.4 sport
Deki, dobre preporuke vuku momci iz sm chip tuninga ( http://www.smchiptuning.com ).
Za tvoju ibizu, optimum varijanta chipovanja kod njih ti daje +11ks i +14nm, a cena je 250e.
Sa popustom je 200e, a popust podrazumeva da se zalepi njihova nalepnica u trajanju garantnog roka (3god.)
Ono sto bi Seat Klub Srbija mogao je da izdejstvuje kod njih to snizenje za clanove kluba (kao sto je uradio flcs).

Njihov zastupnik u beogradu su Turbo Toys ( http://turbotoys.rs/ ).

Vredi pogledati, ja bih svakako razmotrio chipovanje kod njih.

Poz.
No money - no signature!

#10
Markoni

Markoni

    Osnivač kluba

  • Administrators
  • 4744 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Seat Altea XL 1.9 TDI
Kod Turbotoys-a sigurno necemo traziti popust, kod Srdjana u Gradiski da  :;):
Meni je preko glave kvazi-tunera (medju kojima je i Turbo-toys, kao i velika vecina sa ovih prostora) koji znaju da ti ubace mapu i kazu koliko imas konja i to je sve. Ti srecan odes kuci, a ni ne znas kako ti motor radi. Moze on da ide bolje i da mislis da si uradio pravi posao, a u stvari napravis sebi vecu stetu nego korist.
Dobar chip-tuning zahteva dosta vremena, i zato kosta. Auto mora da se vozi sa dijagnostikom i da se prate parametri. Da ne pominjem dyno bez koga je sve rekla-kazala.

Moje misljenje je (sto ne znaci da je 100% ispravno) da je najozbiljniji covek na ovim prostorima Srdjan iz SM-a Vidim i da ovi momci iz Uzica, sada Pozege imaju dyno i prica se da su dobri...

Najozbiljnija prica je otici kao nas drug Boki (stealth762) u Revo-Technik u Rumuniji (nije daleko) i dati profesionalcima da obave svoj posao. Auto se radi celo pre-podne, sa vise merenja na dynu i u samoj voznji, i to je po meni idealan chip-tuning.

Evo par slika iz njihove galerije (za one sa Facebook-om):
http://www.facebook....58669205&type=1

A Boki je omogucio buducim clanovima kluba i popust kod njih i hvala mu u ime SEAT Kluba Srbija  :unworthy:

#11
stealth762

stealth762

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 75 posts
  • Location:UAE
  • Auto:ex Darth Vader 2.0 TSI / Audi C7 4G 4.0 TFSI
20% je popust za Seat Klub Srbija a moj auto je radjen od 11 pre podne pa do 22h uvece, rezultat su dve mape svaka sa optimizacijom za 3 vrste goriva :-)
Seat 1P 2.0 TSI *** REVO *** FORGE *** PIPERCROSS *** APR *** EVOMS *** JBL *** EIBACH

Audi B8.5 K2 3.0 TFSI *** REVO 410ks *** Carbonio

Audi C7 4G 4.0 TFSI *** mtm

#12
bki

bki

    SEAT Klub član

  • Members
  • PipPipPip
  • 887 posts
  • Location:Zemun
  • Auto:Seat Ibiza 1.4 sport
Super.
Znaci turbo toys bulja. Zasto me ne cudi uopste :)
Steta sto onda zastupaju tog Srdjana iz Gradiske i sam SM tuning, pokvarice im ime ako je sve tako lose.

@Stealth
Koliko te je kostalo to zadovoljstvo na kraju?
No money - no signature!

#13
dejan82

dejan82

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1968 posts
  • Location:novi sad
  • Auto:Seat Ibiza Cupra 6L

stealth762 koliko para cipovanje i koji su utisci?

http://forum.seatklu...70-ibiza-sport/
http://forum.seatklu...-18t-20v-cupra/
http://forum.seatklu...at-ibiza-cupra/
http://forum.seatklu...leon-top-sport/
Seat ibiza cupra 1,9TDI PD + 3.0tdi hybrid turbo + fi 76mm straight pipe + egr off + maf off + big FMIC + hard pipe kit + MAP 4 bar +Valeo smf reinforced clutch + pipercross panel filter

#14
Diesel_Power

Diesel_Power

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
Cao drugari,

upravo sam se regovao na forum, i zelim pre svega ako zelite da Vam ponudim usluge tjuniranja vasih automobila, radjenje mapa po zelji. Mape dobavljam od poznate tjunerske kuce (cije cu ime navesti ako se slozi administracija foruma). Dakle, mape ne pravim ja, vec Vam nudim mogucnosti remap-a i tjuninga u skladu sa Vasim zeljama. Kako momci rade vise od 10 godina ovaj posao, nema razloga da sumnjate u kvalitet njihovih mapa, na mom automobilu je takodje njihov remap.

Ako se slazete i raspolozeni ste za neke akcije sa povecanjem snage Vasih ljubimaca, pisite.

Tu sam za svaku vrstu saradnje.


p.s. Jedan clan sa foruma vozi njihovu mapu, ali vise o tome kada administracija odluci da li je raspolozena za neku saradnju. :)

Pozdrav

#15
bki

bki

    SEAT Klub član

  • Members
  • PipPipPip
  • 887 posts
  • Location:Zemun
  • Auto:Seat Ibiza 1.4 sport
Mogli bi da dogovorite neko snizenje za clanove foruma :)
No money - no signature!

#16
Diesel_Power

Diesel_Power

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
To i jesta zamisao, odraditi za clanove tjuning sa popustom koji dogovorimo.

Otvoren sam za svaku vrstu saradnje, tu je i mogucnost da se sve proba pre nego sto se plati, moze da se koriguje remap po zelji, eko varijnta, redovan tjuning, te i malo jaci po zelji vlasnika automobila.

Dakle - sve moze. :)

#17
Ivica

Ivica

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 posts
  • Location:Odzak(bBH)
naravno bez valjaka......mapiranje bez valjaka to je meni bacanje para.....

Edited by Markoni, 14 November 2011 - 17:59.
Obrisan nepotreban citat...

NM na bacanje.......

#18
Diesel_Power

Diesel_Power

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
Valjci su svakako odlicna stvar za test realnog dobitka, svako moze da izmeri negde koliko je dobio povecanjem, ali to svakako necu komentarisati previse.

Svako moze da proba remap i ako je zadovoljan da ga plati. Mogu i da dam na probu moj JTD koji je tjuniran, cisto da znaju ljudi da nije naivna prica. ;)

Tu nam je drug clan - cvrletdi, pitajte njega kako mu ide Ibiza :)

#19
Markoni

Markoni

    Osnivač kluba

  • Administrators
  • 4744 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Seat Altea XL 1.9 TDI
E pa ovako,

Ja ne znam kakav je problem da se kontaktira uprava kluba / administracija foruma pre nego sto se pljusne ovakav OGLAS...
Normalni smo ljudi i zainteresovani smo za svaki vid saradnje, ali ovo nije pravi nacin za pocetak tako necega...  :;):

S' obzirom da sam clan vise foruma, i veliki ljubitelj automobila, upoznat sam sa vecinom tunera (cunera, kako god) u Srbiji.

Kada sam ja, na jednom od prethodnih automobila, radio chiptuning kod tvojih kolega sa kojima saradjujes ostao sam i bez cipa, a i bez para  :;): :yes   Mapa nije valjala nicemu, kasnije se ispostavilo i na drugim automobilima istog modela, i istim motorom, tako da mi je skinuta sa auta uz pricu da cete mi javiti i ubaciti(pricam u mnozini jer si, koliko vidim, i ti sad deo tog tima) kada pribavite neku drugu... Usledilo je nejavljanje mesecima na telefon, naravno i nepovrat novca... Na kraju, na drugom forumu, konstatovao tvoj kolega da moj auto nije bio dobar, imao zapusen DPF itd.itd. a samo nedelju-dve pre toga bio u ovlascenom servisu na detaljnom pregledu i velikom servisu gde je konstatovano da je sve u najboljem redu. Posle je jos par ljudi sa identicnim kolima / motorom imalo identicnih problema sa vasom mapom, sto potvrdjuje cinjenicu da mapa nije bajna. Da kazem da je auto purnjao kao lokomotiva, i na punom opterecenju gasio turbinu sto se meni desilo u preticanju, srecom bez posledica opasnih po zivot. Pare sam prezalio ali je lose iskustvo ostalo...

Sto se popusta tice, imamo vec dogovoren sa drugom kucom, tako da iz tog, a i gore navedenih razloga nismo kao klub zainteresovani za saradnju...

Ukoliko stagod zatreba zamolio bih te da posaljes e-mail na admin@seatklub.rs ili seatklubsrbija@gmail.com

Pozdrav

#20
Diesel_Power

Diesel_Power

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
Ok, Markoni, nikakav problem, izvinjavam se na nekontaktiranju administracije pre pisanja ovakvog posta.

Ono sto mozemo da ponudimo bilo kome od Vas je tjuniranje jednog automobila free of charge, iliti besplatno.

Ja konkretno imam saradnju sa Aletom, jedan od najstarijih tjunera na ovim prostorima.

Ne znam sta bih pametno napisao na admin mail, ali to je to.

Ako neko zeli, moze besplatn dobiti remap za svoj automobil te preneti utiske ovde.

:respect:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users