Jump to content


Hemijsko čišćenje turbine ZA i PROTIV


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1
Zoran.80

Zoran.80

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Auto:Seat Toledo 1.9 TDi
Pozdrav svima. Nešto sam njuškao po netu i naletim na raspravu da li turbinu čistiti hemijski (BEZ SKIDANJA!) ili mehanički, onako kako uglavnom svi rade. Forum je američki, ali suština je sledeća, skine se izduv, naprska se hemikalijom za skidanje čadji/masnoća, razmrdaju se lopatice, i pun gas... Naleteo sam na ovo dok sam cunjao ne bi li našao nešto u vezi čišćenja EGR-a koje treba da odradim sa drugarom (on mehaničar, ja idem po doručak i skidam prljavštinu :) ) ovih dana... Pacijent je moj Toledo 1M 1.9tdi. Evo i linkova, pa bi mi značilo da čujem neko mišljenje. Hvala unapred.

http://forums.tdiclu...ad.php?t=246287

http://pics2.tdiclub...TAKEMAN101b.htm

#2
Zoran.80

Zoran.80

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Auto:Seat Toledo 1.9 TDi
Ovde je sažeto šta se tačno radi, pa je pregledniji proces malo...

http://forums.tdiclu...28&postcount=48

#3
Zoran.80

Zoran.80

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Auto:Seat Toledo 1.9 TDi
E, pa da podelim iskustvo, možda nekom bude od koristi... Razlog cele ove intervencije je bio taj što auto nije baš ubrzavao kako treba i redovno se dešavalo da ubrzava do 3200 o/min i onda stane. Nije se palila nijedna lampica i nije gubio snagu, samo je prestajao da ubrzava. Majstori su govorili da može biti gomila stvari (skupih!) pa rekoh da probam pa šta bude (sirotinja...valja se snalaziti...) Elem, skinuo i očistio EGR (bio grozan i zalepljen u zatvorenom položaju, čistač kočnica odradio posao), usisnu granu nisam mogao da skinem pa je nisam ni dirao (nije ni bila zakrčena nešto posebno, sem što je bila garava), zamenio vakum creva. Jedino što sam primetio posle toga je da je motor mirnije malo radio, ali ništa posebno a i ostao mi je problem sa ubrzavanjem. Idući vikend, naoružan Mr.Muscle za čišćenje rerni odem do drugara, skinemo auspuh, turbina GROZNA! Nalepljena garež, gore nego EGR.  Aktuator nije mrdao ni 2-3mm kad se pritisne poluga prstom, a na vakum ni da mrdne! Prvo prskanje, posle par minuta, poluga malo krenula. Da ne bude zabune, prskao sam samo izduvnu stranu unutar turbine, vazduh nisam ni pipnuo. Samo na lopatice i koliko sam mogao da zavučem cevčicu po "ćoškovima". Ostavim, prstom očistim penu i opet prskanje. Ponovo prst na polugu, tako par puta... Ispolivao sam i katalizator, kad sam već skinuo to sve dole, baš da vidim šta će biti (penilo kao ludo, a kad sam uzeo četku za flaše, drugar mi se umalo nije ugušio od smeha). Posle jedno pola sata, dve posekotine na prstu i još 2-3 prskanja, poluga je išla pun hod na vakum (ručni vakum, tipa crevo medju zubima i :baby: ) bez zapinjanja i bilo čega. Garež se rastopila sva i bila kao mast neka ili gel. Izduvao sam to vazduhom, koliko je moglo i to je bilo sve. Vratio auspuh, upalio i gas. Epilog, auto ide kao raketa! Nema "štucanja" više na 3000 o/min i ubrzava mnogo bolje. Vozam se 3 nedelje tek, pa ne mogu da kažem da je to neko ekstra rešenje još uvek, ali za sad radi posao. Toliko za sad.

#4
dejan82

dejan82

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2011 posts
  • Location:novi sad
  • Auto:Seat Ibiza Cupra 6L
svaka cast na objasnjenju :respect:
http://forum.seatklu...70-ibiza-sport/
http://forum.seatklu...-18t-20v-cupra/
http://forum.seatklu...at-ibiza-cupra/
http://forum.seatklu...leon-top-sport/
Seat ibiza cupra 1,9TDI PD + 3.0tdi hybrid turbo + fi 76mm straight pipe + egr off + maf off + big FMIC + hard pipe kit + MAP 4 bar +Valeo smf reinforced clutch + pipercross panel filter

#5
Zoran.80

Zoran.80

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Auto:Seat Toledo 1.9 TDi
Hvala :smile:

#6
zlaja011

zlaja011

    Advanced Member

  • Moderators
  • 2846 posts
  • Location:Belgrade, Zvezdara, MML
  • Auto:Audi A4 Avant 2.5 TDI V6
Nista sladje nego kad sam  uzmes i resis problem! Svaka cast!!
Audi se vozi, SEAT se voli !!

#7
MK516

MK516

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 posts
  • Location:Sarajevo
  • Auto:Ibiza 6K2 1.9 TDi Sport 2001
:respect:  Svaka čast na trudu i objašnjenju, još da si pravio slike bio bi to pravi pravcati DIY :D

#8
joemrda

joemrda

    SEAT Klub član

  • Moderators
  • 3132 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:SEAT IBIZA 6K2
svaka cast na trudu.. morace i moj tdi da dobije slican tretman..

#9
Zoran.80

Zoran.80

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Auto:Seat Toledo 1.9 TDi
Uh, ovih dana neka guzva, nikako na miru da sednem za komp... :mad:  @MK516 Hvala :welcome: Setio sam se slikanja tek kad sam zavrsio posao, nisam razmisljao na vreme. :wallbash:  A jednostavno je, kad se zavuces pod kola/podignes auto na dizalicu ili iz kanala kad pogledas nema neke komplikacije. Skines plastiku onu pod motorom i samo prati auspuh. Na turbini ima 3 matice M8, odvrnes nosac auspuha i te 3 matice i to je sve sto ide dole... NE ZAKIDATI NA SPREJU!!! WD40 na sarafe (DA PLIVA!) i bez cimanja. Ako pukne navoj na turbini (pu daleko bilo!) :censored: eto 5 dana posla... Kad skines auspuh a ono haos :blink: , bar je kod mene bilo tako.
@zlaja011 Da znas da jeste! :thumbup:
@joemrda Ako imas kanal/dizalicu trebace ti jedno 2 sata za ceo posao, zavisi koliko ima rdje na maticama na turbini. Uopste nije neka mudrolija a cela investicija te kosta jedno prepodne i 600-700 dinara za sprejeve... Meni je majstor rekao oko 80-100e da skine i ocisti sve, ne kazem da je to skupo mora pola auta da razmontira da bi dosao do turbine da je skine, ali je stos sto ja sad nemam 100e, a treba mi auto... Videces i sam rezultat kad ocistis. A kad zavrsis, upalis i malo stisnes gas da turbina izduva ako je ostalo jos malo nesto, videces razliku i sam. Spustis suvozacev prozor a ono zvizdi kao mlaznjak! I ide kao mlaznjak! :lol:

#10
joemrda

joemrda

    SEAT Klub član

  • Moderators
  • 3132 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:SEAT IBIZA 6K2
E sad, problem je u tome sto nam turbina nije na istom mjestu.. J ne mogu doci do svoje odozdo, kao ti, zato sto mi je citavo vjesanje ispod nje.. Danas sam bas gledao i cackao.. Mora odozgo, da se skine i odradi. Inace, covjek mi je trazio 30 evra za taj posao, sto i nije mnogo..

#11
Zoran.80

Zoran.80

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Auto:Seat Toledo 1.9 TDi
Moguće da je tako... Nisam mehaničar pa ne mogu da kažem je li isto ili nije. Moj motor je 1.9tdi, 81kW, 110ks, ASV.  Kod mene je turbina u komadu sa izduvom, pa nema šanse da je skineš ako ne skineš most, poluosovinu i još gomilu sitneža. Nije baš da je napolju, ali može da se zavuče ruka. A i 30e nije neka cifra strašna, zavisi šta ti je bezbolnije... Mada, što kaže zlaja011, sladje je kad sam rešiš problem... :lol:

#12
joemrda

joemrda

    SEAT Klub član

  • Moderators
  • 3132 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:SEAT IBIZA 6K2
Znam da je sladje, ali da raspakujkem citavo vjesanje.. Tesko da mogu na kanalu lako to da odradim.. Na dizalici je mnogo lakse. Rado bih ja to sam cacnuo, kao sto i ostalo cackam, ali ce ovo morati majstora da saceka..

#13
MK516

MK516

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 posts
  • Location:Sarajevo
  • Auto:Ibiza 6K2 1.9 TDi Sport 2001
Meni je prije par mjeseci majstor odradio taj posao, nije da nisam znao sam uraditi, ali nisam imao gdje. Alata ne manjka, volje takođe, ali bez garaže i/ili dizalice odn. kanala teško da sam mogao šta napraviti. Tako sam ostavio auto kod majstora čitav dan, on je lijepo očistio kompletan intake sistem (intercooler, crijeva, EGR i turbinu). Napravio mi je slike tako da sam se imao čega nagledati. Muzika je koštala 60€ tako da i nije neka cifra kad sve saberem. Nekad je bolje i živce sačuvati :lol: :lol: :thumbup:

#14
Zoran.80

Zoran.80

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Auto:Seat Toledo 1.9 TDi
@joemrda Ako je patnja, a nije pod moranje, bolje biti miran i ne siliti. Skroz si u pravu. :thumbup:
@MK516 Što jes', jes' :thumbup:  Živci pre svega. A i 60e nije uopšte mnogo za taj posao. Meni su samo za turbinu tražili 80e. A malo mi je i majstor bio sumnjiv, pa sam hteo da probam sam. Sve mi je nešto mirisalo da će biti "Druže, ovo mora na reparaciju..." i sve to kako već ide. :wallbash:

#15
MK516

MK516

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 posts
  • Location:Sarajevo
  • Auto:Ibiza 6K2 1.9 TDi Sport 2001
Znam tačno šta misliš pod tim "Druže, ovo mora na reparaciju..." hhhahhaha
Zbog takvih izjava sam prije 6 godina počeo učiti sve vezano za svoj auto (prvo Mercedes, zatim BMW i sada Seat) i hvala Bogu, danas se mogu pohvaliti da me neki od davača pomenutih izjava pitaju; "Stari, kako si to riješio?" :D HEHEHhE, al' sam skroman :thumbsup: :thumbsup: :lol: :lol:

#16
Zoran.80

Zoran.80

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 61 posts
  • Location:Sremska Mitrovica
  • Auto:Seat Toledo 1.9 TDi
:respect:  Svaka cast! Sve mi se cini da cu i ja tako... Kad mi krenu sa onim "Auuuu, pa trebace par dana da se ovo sredi... " glava me zaboli... :wallbash:  Sreca pa postoje forumi i svasta po netu pa se mozes sam snaci, onda nema toliko glavobolje, a i ne boli novcanik.  :thumbsup:

#17
koskeneger

koskeneger

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • Location:Zvezdara
  • Auto:Leon Cupra 1M
Nedjo kakav je taj lik sto ti je trazio 30e za ciscenje turbine? To je najpovoljnije sto sam cuo, meni su na dva mesta rekli dve cene 80e i 100e.

Meni je poceo da purnja na dodavanju gasa,probao sam da sipam gorivo na vise pumpi misleci da je do njega,ali nije..pa bih rekao da je turbina,mada po mojoj nekoj proceni(auto odlicno vuce,nikada mi nije stucnuo i zatrokirao pri gasu,a ja ga bas dobro cepim),doduse mozda gresimjer sam do sada uvek vozio benzince,pa ne poznajem bas materiju.

#18
joemrda

joemrda

    SEAT Klub član

  • Moderators
  • 3132 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:SEAT IBIZA 6K2
Koske, lik je na ledinama. Caletov drug iz djetinjstva. Radio je vw citav zivot. Meni je trazio 30 evra za ciscenje egr-a, usisa, izduva i turba. Kontam da je to bas mala cjena zbog mene, ali vjerujem da ce turbo uraditi za 30-40 evra..

#19
koskeneger

koskeneger

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 199 posts
  • Location:Zvezdara
  • Auto:Leon Cupra 1M
Posalji mi njegov broj na pp ili adresu servisa.

#20
Ljuba

Ljuba

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1503 posts
  • Location:Z E M U N
  • Auto:IBIZA TDI Sport
Nedjo, kako se zove taj servis?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users