Jump to content


Problem pri praljenju hladnog aitomobila

Cordoba problem pri paljenju hladan motor

  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1
Tadzo

Tadzo

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts
  • Location:Novi Sad
  • Auto:Seat Cordoba 1.4 16V 63kW
Kao sto i u naslovu kaze imam problem pri paljenji hladnog automobila.

Naime, kada ostane preko noci automobil i kada se ohladi, auto nece da startuje iz prve.
Upali se i krene cudno da lupka padne na 500 obrtaja i ma koliko dodavao gas nece da prebaci 500 obrtaja i cuje se jako lupkanje i klokotanje. Odmah nakon toga upali normano. Malo teze u pocetku prima gas ali nakon par metara sve bude ok.

U pitanju je cordoba 1,4 16V 63kW, poseduje plinski uredjaj.
Auto se pali na benzin i nakon toga prebaci na plin, probao sam da ga vozim i na benzinu i na plinu nema nikakvih problema ni pri davanju jaceg gasa ni u leru.

Vozio sam kod majstora na dijagnostiku i nema nikakvog kvara. On sumlja na davac temeperatura pa cu to nakon vikenda da zamenim. Pre par stotina kilometara sam zamenio zubcasti, pk kais, spaner za njega i sve filter.

Ono sto je jos pocelo da se desava je da mi se gubi pokazivac stanja benzina u rezervoaru, da pokaze da je prazan a nedavno sam ga punio.

Bio bih zahvalan ako je neko imao slican problem da mi da neki savet.

Hvala.

#2
Tadzo

Tadzo

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts
  • Location:Novi Sad
  • Auto:Seat Cordoba 1.4 16V 63kW
Na kraju se svelo da moram da cisitim dizne, medjutim i nakon ciscenja dizni i dalje imam problem.

Sada automobil upali, ali ne prima gas. Krenem i pocne da trza, da cima, i nakon par metra kao da probije nesto i krene i od tada ceo dan sve normalno. Nikakvih problema nemam. Ovo se desava samo kada je automobil hladan.

Da opet zamolim nekoga ako je imao slican problem da mi da savet.

Ili ako ima nekog dobrog majstora da preporuci.

#3
joemrda

joemrda

    SEAT Klub član

  • Moderators
  • 3132 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:SEAT IBIZA 6K2
DA si u beogradu znao bih majstora.. U NS stvarno nikoga ne znam. Nadam se da ce Deki da ti preporuci nekoga
.

#4
tuhac

tuhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 37 posts
  • Location:Kraljevo
  • Auto:Cordoba VARIO 1.4 Mpi, 2002g
Los je plin, mada mu je cena "odlicna". Pokusaj da svaku zadnju voznju (pred jutarnje paljenje) zavrsiis sa benzinom bar nekoliko minuta.

#5
MK516

MK516

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 posts
  • Location:Sarajevo
  • Auto:Ibiza 6K2 1.9 TDi Sport 2001
Je li taj majstor mjerio pritisak pumpe goriva? Od silne vožnje na plin (bez redovne upotrebe benzina - paljenje se ne ubraja u ovo) pojavi se talog na diznama (to si već očistio) ali ako majstori koji su ugradili plin nisu stavili relej za automatsko gašenje benzinske pumpe ista hoće da oslabi i nerijetko da krepa potpuno. Prvi znaci su ti koje si opisao uz trzanje kada voziš u visokim obrtajima malo duže i čudan zvuk pumpe (kao da "zavija").
Ipak, sve ovo ne mora da bude slučaj kod tebe, može tu biti svašta nešto, ali nije problem provjeriti pritisak pa ti to svakako savjetujem. Dešava li se isto kada prebaciš sa plina na benzin u toku vožnje?

#6
Tadzo

Tadzo

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts
  • Location:Novi Sad
  • Auto:Seat Cordoba 1.4 16V 63kW
Sledece mi je u planu pumpu da proverim. Da vidim da li je sve ok sa njom. Cudno mi je da je pumpa, jer ne pravi mi nikakav problem kada kasnije u toku voznje prebacim sa plina na benzin. Kao ni kasnije kada ceo put vozim na benzin.

#7
Tadzo

Tadzo

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts
  • Location:Novi Sad
  • Auto:Seat Cordoba 1.4 16V 63kW
Evo da dopinim temu...

Na zalost jos nisam nasao resenje problema.

Proverio sam pumpu, tj proveren je pritisak i on je uredu.

Probao sam da ceo dan vozim na benzin i opet se isto desava ujutru kada je hladan.

Proverio sam i svecice one su bile zaprljane, ali su ispravne i prethodni vlasnik ih je promenio pre 10000 km.

Zatim je majstor cistio leptir klapnu, postavio osnovna podesavanja i i dalje se desava problem. Dijagnostika mu javlja problem na leptir klapni ali ona je vadjena kontrolisana, ociscena i deluje da je uredu bar tako majstor tvrdi.

Zatim je proveravao instalaciju i deluje da lamda sonda nije uredu, probace iza vikenda da zameni lamda sondu da stavi neku zamensku NGK ili Bosh-ovu sondu pa da vidimo da li je to problem, moguce je da zbog zaprljanih svecica da se pravi losa smesa i da lamda sonda ne dobavlja dobre podatke za centralnu jedinicu.

Ja nemam problema tokom voznje ni na plin ni na benzin.

Samo ujutru je problem.

Majstor misli ako nije do lamda sonde da je moguce da centralna jedinica nije dobra i da ujutru ne baca varnicu kada klipovi nisu u pravilnom polozaju, pa se cuje lupkanje ujutru pri paljenju.

Da li je neko radio promenu centralne jedinice (kompijutera) na svom automobilu, neko prepakivanje, dekodiranje ?

Da li je neko mozda imao problem da su mu na automobilu popustili dihtunzi pa da kada se ohladi automobil voda se skupi u motoru (klipovima, glavi motora) i ujutru dok ne izbaci vodu ne radi ravnomerno?

#8
Tadzo

Tadzo

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts
  • Location:Novi Sad
  • Auto:Seat Cordoba 1.4 16V 63kW
Danas mi je majstor javio da nije ni lamda sonda, stavio je novu i problem se ujutru opet ponovio.

Majstor kaze da ostaje samo kompjuter da se zameni i da se proba sa njim jer deluje da ona ne daje dobre podatke.

Da li je to neko radio ?
Da li je neko mozda radio neki upgrade podataka na kompjuteru ?

#9
Tadzo

Tadzo

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts
  • Location:Novi Sad
  • Auto:Seat Cordoba 1.4 16V 63kW
Niko nije imao slicna iskustva ?

#10
dejan82

dejan82

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2004 posts
  • Location:novi sad
  • Auto:Seat Ibiza Cupra 6L
Pozdrav Tadzo, danas kad dodjem kuci cu ti poslati broj telefona kome da se obratis
http://forum.seatklu...70-ibiza-sport/
http://forum.seatklu...-18t-20v-cupra/
http://forum.seatklu...at-ibiza-cupra/
http://forum.seatklu...leon-top-sport/
Seat ibiza cupra 1,9TDI PD + 3.0tdi hybrid turbo + fi 76mm straight pipe + egr off + maf off + big FMIC + hard pipe kit + MAP 4 bar +Valeo smf reinforced clutch + pipercross panel filter

#11
Tadzo

Tadzo

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts
  • Location:Novi Sad
  • Auto:Seat Cordoba 1.4 16V 63kW
Evo da dodam novina na temu, mozda sada nekog zainteresuje moj problem.
Ni promena lamda sonde ni promena ECU nije reseli problem paljenja hladnog automobila.
Ali je novi ECU kako sam razumeo majstora priojavio neke problem sa hidropodizacima sto vidim da je cest problem ovom motoru, ali ne vidim slican problem.
Majstor pokusava da ustanovi zasto ujutru ostanu na par sekundi ostane otvoren neki ventil pa auto radio kao na tri klipa dok se ne zagreje.

#12
joemrda

joemrda

    SEAT Klub član

  • Moderators
  • 3132 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:SEAT IBIZA 6K2
Uh, ti duhovi su najgori.. Probaj da odes kod nekog drugog majstora, cisto radi misljenja. Dvojica su uvijek pametnija od jednog..

#13
Tadzo

Tadzo

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts
  • Location:Novi Sad
  • Auto:Seat Cordoba 1.4 16V 63kW
A ne znam, tri nedelje mi je kod ovog masjtora u Temerinu.
Uverava me da imam strpljenja i da ce resiti pa se nadam da hoce.

Ako resi oglasavam ovde sta je bilo da moze neko drugi da se posavetuje.

#14
Nelyx

Nelyx

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Location:Sremska Mitrovica
Pozdrav druze, imam i ja slican problem, imamo isti auto samo sto moj cim stoji duze od pola sata ugasen nece da upali nikako, tek posle 2-3 puta alnasovanja ce da upali, cak sam primetio da zimi bolje pali nego leti. (sto mi nema logike?) Menjao sam dizne plina kompletno, isti problem, a dizne benzina su samo ociscene pomocu one ultrazvucne kadice, i dizne bacaju kao nove, tako da nema mi logike da je problem do dizni, takodje u servisu gde mi je ugradjen plin pre 5 godina mi je receno da taj motor nije predvidjen da koristi gas, samo mi nije jasno zasto su mi ga onda ugradili, ali dobro zemlja Srbija, bolje da zajebemo nekog svog nego da mu pomognemo jel.. Ako nadjes neko resenje slucajno javi!

#15
Vanta

Vanta

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 6 posts
  • Location:SK
Isti problem se javlja i kod mene na SEAT CORDOBI 2006 god. 1,4 16V. Pocelo je kad je i vreme zahladnelo pa sam mislio da je zbog toga. Nocas je auto bio parkiran u garazi koja je zagrejana i opet je upalio nakot treceg verglanja, sto znaci da temperatura i nije neki faktor. I ja isto vozim na gas sa automatskim uredjajem koji sam menja benzin/gas. Probao sam da citav dan vozim na benzin, ali se opet ujutru auto mucio prilikom paljenja. Probacu da zamenim svecice, posto neznam kad ih je predhodni vlasnik zamenio. Nadam se da ce neko naci u cemu je problem i javi na forumu sta da radimo.
Pozdrav svima i Srecna Nova Godina  i Bozic.

#16
simaservis1108

simaservis1108

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 40 posts
  • Location:Srbija,Beograd
  • Auto:2 x Seat Cordoba 6L 2008 1.4 16v
Proverite da li ima pukotina na usisnoj grani,ovi automobili ne podnose lepo LPG.

Edited by simaservis1108, 20 January 2015 - 12:10.


#17
simpson

simpson

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 35 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Ibiza V 1.4 MPI Style
Vidim da svi koji imate problem vozite na gas (isto kao i ja :smile:). Imao sam slican problem, a ujutro mi mnogo bolje pali ako nekoliko dana imam pun rezervoar benzina. Ranije sam dugo vremena vozio skoro na rezervi i imao sam taj problem. Znaci, sad sam nasuo pun rezervoar i nakon par dana sam osetio razliku.

#18
BobanBg

BobanBg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Seat ibiza 1.4 MPI
Isti problem imam i ja na Ibizi 1.4 60ks i 99% sam siguran da je senzor temperature, sutra cu ga zameniti. Jer koliko sam citao i rekli su mi ljudi da on regulise smesu goriva zavisno da li je motor hladan ili ne, tako da kad je motor hladan on mu daje javu smesu i automatski auto radi preko 1000obrtaja pa polako smanjuje na 800-900 obrtaja. Burazer je imao isti problem na VW Bori i zamenio i sada mu je ok, ja menjam sutra pa javljam da li je do toga. Inace cena za moj je 1400din u Auto-line-u. Pozdrav


Sent from my iPhone6 using Tapatalk

#19
simaservis1108

simaservis1108

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 40 posts
  • Location:Srbija,Beograd
  • Auto:2 x Seat Cordoba 6L 2008 1.4 16v
Senzor temperature nije,probao sam i ja to,posto on kad ne radi,nasi motori nece da upale uopste,i osecaju se velike vibracije pri verglanju.
To mozete i sami proveriti tako sto cete otkaciti senzor,pa probati.

Kao sto vec rekoh,proveriti da li ima pukotina na usisnoj grani.

#20
BobanBg

BobanBg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Seat ibiza 1.4 MPI
Zanima me samo da li sam u pravu za ovaj senzor temperature, da mu je funkcija da on salje signal kad je motor hladan da bude jaca smesa ? Jer sam negde procitao da on pokazuje temperaturu motora unutra 😱😱😱 Nek me ispravi neko ako gresim.


Sent from my iPhone6 using Tapatalk





Also tagged with one or more of these keywords: Cordoba, problem pri paljenju, hladan motor

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users