Jump to content


Gasi se turbina


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#1
palacinka

palacinka

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 posts
Pozz svima...U zadnih par nedelja sam imao problem sa gasenjem turbine pri vecim brzinama...Dok vozim po gradu ,no klasika prva.druga ,treca i ne izvlacim ga previse sve ok..Cim izadjem na autopit i nagazim ga u petoj ili sestoj brzini blizu 3000 obrtaja odmah auto izgubi snagu odjednom ugasi se turbina, vise se ne cuje, sve dok ne stanem, ugasim auto, upalim i onda opet sve radi, dok ne dodjem blizu 3000 obrtaja...Inace radi se o Leonu 1.9 tdi pd od 150 konja...Odem kod majstora, stavi ga na dijagnostiku, kaze greska ako sam dobro zapamtio 17965, kaze prepunjuje turbina...Moze biti do map senzora ili n75 ventila...Geomtrija turbine ne bi trebala da bude jer je detaljno ciscena turbina,usis i egr, mada  je egr na kraju zatvoren..to sve radjeno pre 15-20000 km-a...On posto nije imao tu te senzore i ventile kaze javi mi se za par dana nabavicu pa cemo da zamenimo jedan pa drugi da vidimo kako se ponasa auto...Medjutim meni se nesto zurilo, procackam po netu i vidim da ljudi ciste ovaj map senzor pa resim da probam i ja..skinem ga medjutim on je cist kao suza...malo ga prebrisem i poprskam odmascivacem za kocnine i vratim nazad i ono klasika sve isto kao i do sad,promena nema...Onda odem do lokalnog auto otpada, koji je ujedno i neki autoservis, da potrazim n75 ventil da zamenim ja to sam da probam, i onaj lik sto radi u servisu, kaze podigni haubu da vidim kakav je ventil, jerr ih ima kao nekoliko verzija, i kaze nemaju takav, pita sta je sa autom, ja mu objasnim , i on kaze pa naravno da nece da vuce kad ti je spalo ovo crevo ( zaokruzeno na slici crvenim krugom)... I ode lik, kaze dodji kasnije da ga pogledamo,pa cemo videti....Ja bacim pogled i stvarno ovo crevo dole na slici se skoro skroz izvuklo, jedva da se drzi na jednom kraju par milimetara...Dodjem ja kuci, vratim to nazad, namestim kako treba da ne ispada, pravac otvoreni put, i bas sam ga izmaltretirao izvlacio sam ga do 5000 obrtaja, vozio ga konstantno u petoj i sestoj oko 3000-3100 obrtaja i nista nema da zeza, turbina se ne gasi, vuce fino, reklo bi se sve ok, presao ukupno nekih 10 km-a...Pa me sad zanima jel stvarno uzrok gasenju turbine moze biti to crevo koje je spalo? Da gubi tu vakum? Ili sam samo naleteo na jednu fazu gde slucajno trenutno sve radi ok, pa sutra jovo nanovo...Trebam za vikend na neki put pa bih da sredim to do tada, a s druge strane znajuci nase majstore, ne boh da odem da me deru s nekom pricom ne valja turbina, mora ciscenje, mora reparacija, cuda, a ono u stvari samo crevo spalo..Pa mi zato treba savet, jer je moguce da je svemu uzrok bilo spadnuto crevo, ili da ipak idem majstoru da ceprka po njemu? Evo slike ispod...hvala

Vidim da je slika premala, pa evo upload preko drugog servisa

Posted Image

Attached Files

  • Attached File  h.jpg   16.52K   23 downloads

Edited by palacinka, 26 April 2017 - 12:47.


#2
dzopancevo

dzopancevo

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • Location:Pancevo
  • Auto:seat leon 1M 1.6, 16V
Sasvim je moguce da je to bio problem. Cim dobije negde fals vazduh on ce da ti gasi turbinu da bi zastitio istu.

#3
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
Mene muci isti problem, jos nismo nasli uzrok, a promijenili smo i MAP i MAF i ocistili turbinu i egr i hladnjak ispusih plinova. Kod mene se za izvlacenje treba skinuti ona kopca i bez toga se neda izvuci, ali dosta je klimavo ako se s rukama malo primi i prodrma.

#4
palacinka

palacinka

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 posts
drugar iz onoga sto sam do sad saznao od majstora, ako je ok turbina i ociscena, jedino sto preostaje je n75 ventil ili map...posto si map menjao, probaj sa n75 ventilom, vidim da se po forumima dosta ljudi zalilo na njega, kad je u pitanju bio problem sa gasenjem turbine...i iskontrolisi obavezno ona mala vakum creva koja idu od n75 ventila do turbine i egr..najbolje ih zameniti sve, to je najjeftinija stavka i to odmah eliminises...i pritegni malo ovo crevo od interkulera, moguce da vuce taj fals vazduh kako rece Dzopancevo, posto  je labavo..ja moj vozim narednih par dana ovako pa videcu kako ce da se ponasa...pozz

#5
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
n75 smo isto bili probali staviti 2 druga i isto je bilo. Sad polako mislim da su crijeva u pitanju jer mi kuna zna spavati ispod haube pa je mozda gricnula nesto. Starom je vec 2 puta odgrizla neki vakuum cep na VW T5...

#6
palacinka

palacinka

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 posts
probaj zameni creva,nisu skupa, ako opet zeza, mozda najbolje skinuti turbinu i nositi da se ispita da li je ok, posto ste vec vecinu stvari ispitali..takodje bih ti preporucio da vidis onaj sam ventil na turbini kako radi, njega otvara preko vakum creva ventil n75, to ti je onaj za varijabilnu geometriju n Amoj turbini...moze da se desi da ona guma na ventilu strada ili zpekne,ispuca pa treba da se zameni ili guma ili ceo ventil....pozz

Edited by palacinka, 26 April 2017 - 19:45.


#7
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
Sutra auto ide na dizalicu pa nek majstor vidi i istestira sta god mu padne na pamet, ja kao laik vise nemam ideja ni mogucnosti nesto pregledavati i mijenjati.

#8
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
Kaze mehanicar da se turbina ne okrece glatko i da ce trebati reparacija. Ode 500€... :wallbash:

#9
Nikola011

Nikola011

    SEAT Klub član

  • Members
  • PipPipPip
  • 4202 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Toledo 2.0 TDI
Gde je to 500e, gde je radiš?

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока


Bolje stici 10 minuta kasnije, nego otici godinama ranije!!!

#10
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
Kod nas je u prosjeku 500€ kod majstora za turbine, jos nigdje, trenutno trazim majstora...

#11
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
Ipak nece reparacija, kaze majstor da je varijabila bila prljava i da nije otvarala dobro.
Varijabila prije i nakon majstora

Posted Image  Posted Image

#12
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
It's alive! Radi, leti, starta! i nede u safe mode... :unworthy:

#13
Nikola011

Nikola011

    SEAT Klub član

  • Members
  • PipPipPip
  • 4202 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Toledo 2.0 TDI
To je lepa vest, i za džep  ;)

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока


Bolje stici 10 minuta kasnije, nego otici godinama ranije!!!

#14
palacinka

palacinka

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 posts
kazi mi na koliko ti se pali sada turbina?na koliko obrtaja bas osetis da povuce?  I jos jedno pitanje...potrosnja me ovih dana ubija,i ne samo ovih dana, zadnjih 6 meseci, mozda i jace...Znaci u gradu nema sanse ispod 10 litara, a evo danas sam izmerio 11 litara potrosnju....znaci ajd da je zima pa i da razumem, ali evo prolece, leto, lepo vreme, a moja potrosnja samo skace..Znaci za 1000 din ne mogu po gradu vise od 60-65 kilometara da predjem i to ti je...To je onako po bordu i skazaljki za gorivo, mozda laze, nisam ga nikad vozio skroz do kraja da ispraznim rezervoar...Sipam na NIS-u ili Luk oil pumpi...Iz Nisa sam, niije mali grad, ali nisu ni neke bas uvek preterane guzve...Uglavnom potrosnja 10-11 litara bez problema...Na otvorenom ide od 6.5-7 kad vozim 120-130 do 8-8.5 kad vozim 160, a vozim cesto 160 :D mislim da su ovo ipak malo prevelike cifre potrosnje za dizela...kako ga vi cenite? egr ventil zatvoren, pre neki dan uradjen mali servis....Filter za gorivo nije menjan 20000 km-a, jer su mi rekli da bi trebalo da se menja na 40000 km-a...Neki predlog sta, kako? Znam da je auto kad sam mu radio pre godinu i nesto imao odstupanje na dve dizne, ali u granicama, da li je moguce da da su skroz stradale i da zbog njih ovoliko trosi? Inace auto ne trokira, vrlo lepo ujednaceno radi, nema nikakvih cudnih znakova u radu...hvala

Edited by palacinka, 27 April 2017 - 23:52.


#15
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
@Nikola011 da, lijepa vijest, 100€ nasparam 500€... :D

@palacinka promjene kod "paljenja" turbine nije bilo, oko 2000 o, kod mene se samo nije mogla dovoljno otvoriti da pusti visak tlaka... Potrosnja, ne znam, 5,5-6, nemam putno...

#16
bata87

bata87

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 55 posts
  • Location:Pirot
  • Auto:Toledo 1.9 TDI
Meni prvi put kada je gasio turbinu, problem je bio u vakum regulatoru na samoj turbini. Tada su ga zamenili i uz čišćenje naplatili 80 eur. Ja sam kasnije radio kompletan remont turbine iz drugih razloga, ali nakon promene vakum regulatora turbina se više nije gaslila.

#17
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
Kaze meni majstor nakon svega: J***ga Dejan, nemoš vozit leona ko kak si vozio cetvorku sdi, treba ovo tu i tamo propuhati malo... :D

#18
palacinka

palacinka

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 posts
ja ga bome stisnem cim izadjem na autoput,a idem 2 puta nedeljno, i obavezno oko 3000-3500 obrtaja konstantno 40-50 kilometara, bilo u 5.oj ili 6.oj brzini...to sagori i ocisti sve naslage u turbini, a isto tako i sve naslage u katalizatoru, tako da to smatram "zdravim" za moj auto...mozda nije ni cudo sto trosi 10 litara :D

#19
ScarfaceSF67

ScarfaceSF67

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 42 posts
  • Location:Pitomača
  • Auto:Seat Leon Mk2 1P
Deset godina sam vozio obiteljsku cetvorku, SDI 68KS, i naucio se voziti na vise-manje 2000 o, a leonu to bas i ne pase s obzirom da se u tom rasponu turbina pali i zahtjeva podmazivanje (tako su mi rekli), i jos se nakon godinu dana koliko imam leona nisam priviknuo na taj rezim voznje... Sad kad sam tokom svih ovih ciscenja vidio sto se dogadja morat cu prisilno nauciti tu i tamo propuhati auto... :D
A potrosnja, uvijek tocim za 400kn pa kolko ide, ide... :D

#20
mihajloo

mihajloo

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 2 posts
  • Location:Beograd
  • Auto:Seat Alhambra,1.9 tdi,85 kw
Pozdrav,i ja da dodam neku na temu turbine. Naime, krajem marta kupim Alhambru, 1.9 tdi,85 kw. Meni je takodje palio safe mode na visim obrtajima,majstor menjao creva,ventil i na kraju skinuta trubina i ociscena geometrija,bila zapekla. Nakon toga auto ide kao blesav,bez ikakvih problema i operacija ciscenja turbine u servisu me izasla 5000 RSD.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users